Chcesz zbudować silną bazę klientów za pomocą Twojej strony internetowej na WordPress?
Email marketing to opcja dla Ciebie! Bądź w stałym kontakcie z klientami, nawiązuj bliskie relacje i twórz oferty dopasowane indywidualnie do potrzeb Twoich odbiorców.
Jak to zrobić? Przeczytaj nasz poradnik i poznaj rozwiązanie, które Ci w tym pomoże!
„Dobra baza mailingowa” – co to oznacza?
Twoja baza mailingowa to osoby, które wyraziły chęć otrzymywania wiadomości na temat Twoich działań. To każda osoba, która wpisała w formularzu swój mail i kliknęła „Zapisz na newsletter” (lub coś podobnego).
Zbudowanie takiej bazy pozwala Ci na regularny kontakt z Twoimi klientami – poinformuj ich o nowościach, promocjach czy osiągnięciach Twojego biznesu. Wybór tematów należy wyłącznie do Ciebie.
Co jednak oznacza „dobra” baza mailingowa?
Najprościej mówiąc – są to osoby, które czytają Twoje wiadomości, klikają w linki w niej umieszczone, a w końcu: kupują Twoje produkty czy usługi.
Tylko tyle i aż tyle! Budowanie takiej bazy może zająć długie miesiące, a nawet lata! Co więcej – cały czas powinieneś kontrolować, czy wszystkie osoby odbierają Twoje treści i zapoznają się z nimi.
Jeżeli tak nie jest, musisz zadać sobie dwa pytania:
• Czy moje maile są skonstruowane w prosty i przejrzysty sposób dla klienta?
• Czy przekazuję w nich konkretną wartość dla czytelnika wiadomości?
Jeżeli na powyższe dwa pytania odpowiedź brzmi: TAK, a niektóre osoby nadal nie czytają Twoich maili – być może to czas na usunięcie ich z bazy mailingowej.
Dzięki temu masz pewność, że trafiasz do osób, które regularnie odwiedzają swoje skrzynki mailowe i są ciekawe tego, co masz im do przekazania.
Jak zacząć budować listę mailingową?
Po pierwsze: znajdź odpowiednie narzędzie do tego celu.
Tak jak nie zaczynasz przyszywać guzika od chwycenia młotka, tak samo nie powinieneś zaczynać budowania listy mailingowej na WordPress od… samego WordPressa!
W panelu administratora znajdziesz wtyczki wykorzystujące funkcję zapisu na newsletter i wysyłania maili poprzez WordPressa. Jednak są one nieskuteczne i wiadomości, które wysyłasz za ich pomocą, najczęściej lądują w SPAMie.
Zamiast tego, Freshmail.pl przygotował dla Ciebie znacznie wygodniejsze i – co najważniejsze – bardzo skuteczne rozwiązanie.
Za pomocą darmowej wtyczki Freshmail do WordPressa możesz w prosty sposób stworzyć dowolny formularz lub popup, zachęcający do zapisu do Twojego newslettera.
Bardzo ważne: to Ty decydujesz o jego wyglądzie. Za pomocą prostych narzędzi dopasujesz wygląd formularza tak, aby był spójny z charakterem całej Twojej strony.
Dzięki temu odbiorca nie będzie miał wrażenia, że wyskoczyła mu na ekranie kolejna irytująca reklama i chętniej zapozna się z treścią formularza.
Możesz również dodać specjalne checkboxy do standardowego formularza WordPressa – wystarczy kilka prostych linijek gotowego kodu, który możesz znaleźć tutaj https://freshmail.pl/wtyczka/wordpress-newsletter-mailing/.
Dzięki temu zapis na Twój newsletter może odbywać się przy okazji zakupów, czy kontaktu klienta z Twoją firmą.
Formularz na stronie czy pop-up?
Zastanawiałeś się, co lepiej sprawdzi się na Twojej stronie? To przestań: możesz to dokładnie przetestować.
Integracja wtyczki z Twoim darmowym kontem Freshmail sprawi, że nie umknie Ci żadna osoba, która wyraziła chęć otrzymywania od Ciebie wiadomości. Od razu trafi do Twojej bazy mailingowej, a Ty będziesz mógł zająć się przygotowywaniem odpowiednich treści dla Twoich klientów.
Wtyczka zapewnia także wnikliwe raporty z dowolnego okresu, które wskażą, który formularz, popup lub checkbox wygenerował najwięcej zapisów na newsletter. Dzięki temu masz jasną sytuację, wiesz, co działa dla Twoich klientów i na bieżąco możesz wprowadzać zmiany.
Dodatkowo, dzięki integracji z Google Analytics, będziesz mógł zgromadzić wszystkie dane na temat działania wtyczki w jednym miejscu. Ułatwi to pracę i usprawni cały proces analizowania skuteczności formularzy zapisu na newsletter.
Zatem: nie zastanawiaj się, jak zbudować dobrą bazę mailingową tylko zacznij działać! Stwórz swój pierwszy formularz, dodaj checkboxy w dowolnym miejscu na stronie i obserwuj, jak Twoja baza mailingowa rośnie jak na drożdżach!