Jak napisać dobre cv?

Co musi być w cv, aby przyciągnęło uwagę pracodawców? Jak uszeregować informacje o sobie? Jak opisać swoje doświadczenie? Każdy, kto poszukuje pracy, prędzej czy później staje przed zadaniem stworzenia cv. To nie jest proste zadanie – większość ludzi wciąż popełnia wiele błędów, które często z góry dyskwalifikują je jako kandydatów na dane stanowisko. Jak napisać dobre cv?

Jak napisać dobre cv?

Jak napisać dobre cv?Jeden z najczęstszych błędów to słaba czytelność cv. Dużo tekstu, brak wyróżnień, rozmazana treść – to z góry zniechęca rekrutera. Kiedy nie jest w stanie szybko odnaleźć interesujących go informacji, nie będzie mieć ochoty analizować cv przez kilkanaście minut. Dlatego trzeba zadbać przede wszystkim o odpowiedni szablon i pogrubienie najważniejszych informacji. Ważne jest także to, aby nie wpisywać do cv wszystkiego. Cv powinno być dopasowane do danej oferty pracy. Powinny się w nim znaleźć tylko takie informacje o doświadczeniu zawodowym i umiejętnościach, które pasują na to konkretne stanowisko. A zatem, nie piszmy o doświadczeniu w sprzedaży burgerów, skoro aplikujemy na programistę czy na pracownika banku. A jak opisać swoje doświadczenie zawodowe? Warto wypisać nie tylko nazwę firmy, ale też zajmowane stanowisko, obowiązki i osiągnięcia. Na pewno uwagę rekrutera przyciągną konkrety – np. informacja, że dzięki Twojej pracy w poprzedniej firmie zwiększono sprzedaż o dany procent.

W przypadku, gdy umieszczasz w cv swoje zdjęcie, warto chwile się zastanowić nad jego wyborem

Często zdarzają się cv z bardzo prywatnymi zdjęciami, zrobionymi na wakacjach czy na rodzinnym spotkaniu. To wygląda bardzo nieprofesjonalnie. Można załączyć zdjęcie podobne jak do dokumentów, chociaż jeszcze lepszym wyborem jest zrobienie zdjęć specjalnie pod cv. Mogą to być zdjęcia na zwykłej, jasnej ścianie, najlepiej w koszuli czy eleganckim ubraniu. Takie zdjęcie zdecydowanie pomoże stworzyć wizerunek specjalisty.

Nieodłączną częścią każdego cv jest rubryka z danymi osobowymi. Wpisujemy tam najczęściej imię i nazwisko oraz adres zamieszkania. Przyjęło się, aby wpisywać tu także swoją datę urodzenia, ale nie jest to potrzebne – wiek nie powinien być czymś, co decyduje o wyborze kandydata. Oprócz tych podstawowych informacji zawieramy tutaj dane kontaktowe – numer telefonu oraz adres e-mail. Jak się okazuje, e-mail także często bywa problematyczny. Wszelkie skomplikowane albo infantylne adresy także nie działają na naszą korzyść.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here